7 Aralık 2017 Perşembe

Ah Bu Ben

Yeni kayıt kısmına tıkladım öylece duruyorum. Akşama ne yiyeceğiz sorusu gibi , biri söylese hemen pişiririm ama bir fikrim yokken yazmak zor.

Gazete bakayım dedim , içim şişti. Bugün Sincan'da dava  vardı. Segbis sistemi ile yargılama yapılacakmış.Evde ki muhabbet kuşunun adı : Selo. Annem dava olumlu sonuçlanırsa kuşu doğaya salacakmış. Umudumu kaybetmek istemiyorum , ama o kuş uzun süre bizimle kalacak gibi.
Toplumun %15'lik gibi bir kısmının sesini duyuran insanların şu anda hapiste olması düşündürücü gelmiyor mu sizlere de ?

Neyse

İşçi eşlerine öfke kontrolü eğitimi verilecekmiş. Nereden tutsam elimde kalıyor . "Sevgili işçi sana düşük maaş verip , 8 saatin üstünde çalıştıracağız . Sen bunun sonucunda öfkeleneceksin. Öfkelenince ailene öfke ile şiddet gösterebilirsin. Ve biz o şiddetin önüne geçmek için karına alttan alma dersi vereceğiz." Benim anladığım bu. Bu hali bile sinir bozucu.

İkili ilişkilerde alttan alma halini anlayabiliyorum. Arkadaşınız sinirli iken , ailenizden biri , iş arkadaşınız , sevgiliniz , kocanız öfkeli iken bir tarafın sakin kalabilme halini anlayabiliyorum ve saygı duyuyorum. ( Ben çok yapamam ) Ama bu özverinin hep kadınlardan beklenmesi , ve kadınların bunu sürekli görev olarak üstüne alması can sıkıcı. Erkekler veya insanoğlu bunu hep ister. Ben de isterim sürekli bağırayım , kırayım , dökeyim  karşımdaki sakin olup beni sakinleştirsin. Güzel lüks . Ama bazı kadınlara , arkadaşlarıma bakıyorum. Sürekli bir sakinlik , içe atma , 3 yaşında laftan anlamayan bir çocuk gibi sürekli laf anlatmaya çalışma halinde .
Bir arkadaşım mesela adamı bırakmıyor . Adam bağırıyor , küfür ediyor , tekmeliyor falan . Bizim ki toparlanacak diye bekliyor. Değişecek diye uğraşıyor. Sanırım biraz seviyor kadınlar annelik rolünü.
Tabi ki anlatarak yıkacağız 1000 yıldır üstümüze yapışan kadınlar çile çekmek zorundadır imajını. Ama benim bahsettiğim alttan alma hali , kendini sakince anlatmak yerine , " Sen nasıl istersen" kısmı ile gerçekleşiyor. ( bu paragrafta ağır saçmaladım farkındayım ama silemem )

Günün Bilgisi  : Derdim herkesten önce kendimle benim. Kadın - erkek eşitliği , kadınların özgürlüğü gibi yırtınıyorum ama bazen içten içe kendimi üstün gördüğüm anlar  oluyor. Bir erkek yapsa kızacağım davranışları "ben de kadın olarak yapabilirim" diye yaparken buluyorum kendimi. Zaman verin kız kardeşlerim .Törpülüyorum yavaş yavaş öküz yanlarımı.

Neyse
Okuduğunuz için teşekkürler <3<3<3









5 yorum:

  1. mutlu olacağınız kadar cahilliğe iticem sizi bundan sonra... yavaş yavaş yanıma çekicem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam.Bak peşinden geleceğime söz veriyorum

      Sil
    2. Sizi derken benden de bahsediyorsa Saçaklı, sinyal bulayım da twitter'a bakayım diye kayalara tırmanmış insanım. Nası olcak bilmiyorum :/
      Ben bu bir türlü terk edip gitmeyen, her şeye rağmen duran kadınları hem hiç anlamıyorum hem de çok üzülüyorum. Bazılarımız "Eaaah yeter be!" yol ayrımına neden gelemiyor?
      Bunu da öyle başına işler gelmemiş bir kadın rahatlığıyla sormuyorum,. İnişli-çıkışlı ilişkiler uzar bazen, onu da demiyorum. Küfür ve tekmeyi diyorum.

      Sil
    3. Bence seni de kastediyor . Ben de denedim bahsettiği hayatı ama hiç bir şey olmazsa Cipras 'ın ( iki gözümün çiçeği ) iki büklüm oturmasını buldum. Yine cinim tepeme çıktı. Başaramıyorum .

      Sil
    4. evet siz ikiniz, arka sıra!

      Sil