24 Kasım 2017 Cuma

Kahramanlarım

Doğu'nun küçük bir ilinde lise okuyunca ve geniş ailemin bir kısmı halen daha orada olunca , herkes kim olduğumu , kimin kızı , yiğeni olduğumu biliyordu.

Ve sevgili Edebiyat öğretmenim Ahmet , benim aileme tam zıt olan bir politik görüşteydi. Dayımdan da ölesiye nefret eden bir babası vardı. Her edebiyat dersinde kafayı bana takardı. 
Kompozisyon sınavında 20 verdiği ödevim yarışmada 1. oldu. 100 alacağım kağıda 50 verdi . Sözlüme 20 verdi. Edebiyat bilgi yarışmasında 1. oldum. 

Sonra bir de Matematik öğretmenim Öner. Bunların zaten dayım ve babamla gırtlak gırtlağa kavgaları varmış ,3 dersin ikisinde beni sınıftan attı. Sayısal öğrencisi olarak ben tek satır matematik bilemedim.

Böyle de muhteşem insalardı. 

Şimdi buradan bana şairleri tanıtan , okumaya kitabım ve alacak param yokken , (tesadüfen onda olurdu istediğim kitaplar !!! ) sinema biletimi alan , her maçta iddiaya girip bana yemek ısmarlayan , ama tek kelime coğrafyadan anlamayan öğrencisini bağrına basan sevgili Coğrafya öğretmenim Turan Güven'in 

Ve ben liseye giderken , matematikten zerre anlamazken sınavdan iki önce ağlarken , bana matematik öğreten ilk okul öğretmeni olan canım dayımın öğretmenler gününü kutluyorum.

17 yıldır , 17.kez. 

Günün Bilgisi : Bahsi geçen öğretmenler  gerçek kahramanım 

2 yorum:

  1. ben de anneniz hanımefendiyi kutladım azzıcık... <3
    benim öğretmenim değil belki ama kadının hayattaki duruşundan öğrendim bence bir şeyler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem kendini çok öğretmen kategorisinde görmüyor , okulda ecnebi okuluya yasak zaten.
      Ve dedi ki ; "Bir tek saçaklı kutladı"
      :)

      Sil