27 Kasım 2017 Pazartesi

Aile Büyüklerim

Ne güzel hafta sonunu yiyerek geldim. Babaanne ziyareti için şehir dışına çıktım. Son dakikada evin tüm fertleri gelmek isteyince çocuk açıkta kaldı. Mecbur aldık onu da arabayla Kocaeli'ne doğru yola çıktık. Yavrucum sürekli ayaklarının üstünde durmak istiyor. Duramıyor. Bu goldenlar güya dost canlısı , oyun delisi köpeklerdi. Benim ki gördüğü her köpeğe saldırıyor. Bir lokmada bunu parçalayacak köpekler susup izlerken , Efki delirmiş bir şekilde hırlıyor. Baş etmekte zorlanıyorum, yine de çok seviyorum. Hayvan sever bir ailem var çok şükür , halam , kuzenler sevdiler . Babaannem zaten - köyde büyüdüğünden diye yorum yapabiliyorum-hareketlerinden ne istediğini anladı Efki'nin.

Galiba ben de ki hayvan sevgisinin temellerini babaannem ve dedem atmış . Hiç korkutmadılar , sevdirdiler , ve bir önceki postta belirttiğim gibi köpeklere karşı aklımı kaybetmem dedemden olabilir.

Tabi genetik olarak çok fazla özelliğimi onlardan aldım.
Mesela yüzüm dedeme (geniş alın , küçük gözler , ten rengi ) , fiziğim babaanneme benzer ( geniş basenler , çıkık bir kalça, tombul bacaklar ) . Sonra huylarım var ; aç kalınca oluşan o cinnet hali , aklıma geleni ilk anda söyleme , sürekli atarlı ergen halinde dolaşmalar , sürekli panik halinde tuvalete gitmem, hazır - cevaplı oluşum babaannem. Kurallara bağlı olmam , ( asla metroda sarı çizgiyi geçmem mesela ) dakik olmam , az az ama sık sık yemek yemem , biraz arsız olmam ("amannn dünyanın sonu değil yaa" diye çok konuşurum ) ve tabi ki ağır ölçülerde kindar olmam bunlar da dedemden aldıklarım.
Dedemi 3 yıl önce kaybettim. Babaannem halen daha bizimle , hasta ama bizimle. Ve halen daha çok komik. Halen daha aklına ilk geleni söyler. Çocukluğum onların yanında geçti.
Anne tarafımı görmedim pek çocukluğumda , sonrasında da ne onlar beni sevdi ne ben onları. Onların beni sevmeme nedeni şuydu ; Annem %100 Azeri , babam %100 azeri olmadığı için beni başka ırktan gördüler. Evet bu! Valla bu. Diğer teyzemde Artvin'li ile evlenmişti onun kızını da sevmediler " Özümüzünkisi değil" diyorlar arkamızdan . Biliyorum.

Garip gelmiyor ( Dayım hariç ) hepsi kötü kalpli insanlar. Annemin de zaten tek özelliği yok onlara ait . Çok şükür.

Günün Bilgisi : Dedemi ve Babaannemi çok seviyorum.



1 yorum:

  1. Heyvanatlı yolculuklar <3
    yani en azından kediyle kolay ve güzel oluyor ama köpeği tam da şaapamadım şimdi :)

    YanıtlaSil