10 Ocak 2019 Perşembe

Minimalizim


Geçen sene merak ettiğim , okuduğum araştırdığım bir trend var : Minimalizm. Aslında trend demek ne kadar doğru bilmiyorum ama ben araştırmaya başladıktan sonra etrafta bununla ilgili çok fazla şey gördüm , bu akıma gönlünü kaptırmış insanlarla karşılaştım.

Ben de okudukça fark ettim ki , akım olduğunu duymadan ben de aynı şeyleri yapıyormuşum. Bir eşyaya , bir ürüne ihtiyacım olmadan almıyorum , aldığım ürünlerin sadece amacına hizmet etmesine dikkat ediyorum . 
Örneğin ; bu aralar beyaz eşya baktığımdan dolayı oradan gideyim , çamaşır makinesi mesela , piyasaya göre uygun fiyatlı bir tane buldum , 4 tane programı var , deterjanını koyunca çamaşırı yıkıyor ve sıkıyor. Bunun fiyatının 3 katına , +5 özellikli makinelerde var, o özelliklere baktığında asla ve asla kullanmayacağım şeyler. Ve almak mantıklı gelmiyor , almıyorum.

Kıyafette , %100 pamuk olan ürünleri , ve yerli üretimleri almaya çalışıyorum. Yine onları da ihtiyacım olmadan almıyorum. Kozmetik zaten deli gibi kullandığım bir şey değil , bir saç köpüğü düzenli kullanırdım , ki çok çok pahalı bence , temiz içerikli bir ürün almak istediğinizde fiyat neredeyse bir mutfak alışverişi ile aynı paraya denk geliyor . Saçlarımı kestirerek çözüm bulduğumu düşünüyorum. ,

Bazı şeylere para harcamak canımı sıkıyor , mesela saç köpüğü , mesela kozmetik , mesela ev eşyaları. İstifçilik diye bir şey var bir de , her şeyi fazla fazla almak ve kesinllikle ihtiyacın olmayan ürünü atmamak gibi bir şey. Az buçuk istifçi sayılabilirim , çünkü Türkiye’de yaşıyorum , ve her şeye her an zam gelebiliyor , sürekli kullanılan ve tüketilen ürünlerden indirimde gördüğümde biraz fazla aldığım doğru  ama ihtiyacımın kalmadığı ürünü elden çıkarıyorum . Başka ihtiyaç sahibine veya kullanılmayacak durumdaysa geri dönüşüm vb. yerlere gönderiyorum .

Gittiğim spor salonu tadilat yaptığı için 3 katına çıkardı fiyatları , ve affedersiniz ama bok gibi bir salon oldu. Ben de evdeki spor aletlerimle devam ediyorum , kaldı ki evde küçük bir spor salonum var. Sadece yeni mata ihtiyacım var , neyse bu parçalanana kadar kullanmaya devam edeceğim.

Ay bir de mamalar var , iş yerimin önündeki çocuklar var , onlara düzenli mama alıp iş yerinde tutuyorum ve her gün öğlen buluşup hem mama yiyoruz ,hem de oynaşıyoruz. Gören birkaç arkadaşım para yardımı yapmak istediler , nazlanmadan kabul ettim . Böyle daha çok çocuğa mama aldım.

Ama kaldı ki bazı şeylere para harcarken de gözüme perde iniyor , mesela kitaplar , ki artık çok pahalı ama yine de tutamıyorum kendimi. Alıp okuyorum ama öyle kitaplığa dekor niyetine koymuyorum. Bu konuda minimalist olamıyorum , mantığım orada çalışmıyor ( Bence çalışıyor ) Ve evet kitaplarımı biriktiriyorum kimseye vermiyorum , henüz “elden çıkarmak istediğim kitaplar listesi” yapacağım bir kitaplığım yok , belki olabilir ileride bilmiyorum.

Mesela zam gelmesine rağmen tiyatro ve sinemaya para veriyorum halen daha , ama mısıra vermiyorum. ( O parayla , patlamamış mısır alıp , 6 ay boyunca mısır patlağı yiyebilirim ben , yaşasın küçük hesaplar ! ) Ne zaman protesto edip , gitmiyorum oyuna falan moduna girerim bilmiyorum. Ama benim hayattaki en büyük zevkim.

Şimdi 2019 hazır yeni başlamışken , hayatımdan gereksiz ne çıkarabilirim diye düşünüyorum. ( Kitaplarım olmaz , asla olmaz dokunamam kitaplarıma )

Neyse çok uzattım ,neden yazdım , yazıyı nereye bağlayacağım onu da bilmiyorum . Sadece sabah Minimalist olmaya karar vermiş biri kitaplarını bağışlıyordu onu görünce sanırım gaza geldim . Mİnimalist olmak kitaplardan başlamıyor , hayatına sen nasıl ve ne kadar uygularsan oradan başlıyor demek istedim .

Öperim hepinizi.

10 yorum:

  1. Ay 2-3 yıl önce babam kitaplığıma bakıp, "ölünce ne olacak bunlar" diye sormuştu. Babamın benim ölümümü düşünmesine mi yanayım, kitapların fuzuliyattan görülmesine mi bilemedim :)
    Ama bildiğim bir şey var ki ben minimalist olamam, istifçilik genlerimde var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhahhahha ay :D Var mıydı babana verecek bir cevabın?

      Ben de kıstım bir sürü harcamayı, hem pahalılıktan hem de gereksiz oldukları için. Kitap konusunda da kıstım, kütüphaneden ödünç alabileceksem satın almıyorum, defterime not ediyorum bir ara gider bakarım kütüphanede diye. Bazı kitapları satın alıyorum tabii ama çoğunu ödünç okuyabileceğime karar verdim. Bir de sahaf karıştırıyorum, aradığım bir kitabı bulmak için değil de, ilgimi çeken bir şey bulmak için. Hem okuduklarımı geri de götürebiliyorum sahafa.

      Giyimi, kozmetiği, temizlik malzemesini kıstım. Spor salonu 10 lira zam yaptı aylık ücrete, pek isyan etmedim, salon fena değil hem.

      Mama kısamadığım tek şey sanırım. Mama tonla gidiyor; bizim ev, annemler, Şafak'ın annesi, sokaktakiler.

      Hayatından gereksiz insan çıkarabilirsin, onlar da yer kaplıyor.

      Sil
    2. @Leylakdalı , ben de geçenlerde bir film izledim , adam hasta çok vaktinin kalmadığını öğreniyor , kitaplarını dağıtıyor o sahnede o kadar üzüldüm ki , sonra kendini 100 yıl sonra uyanmak üzere uyutmaya karar veriyor , izlerken " hemen kitapları geri topla " dedim. Etrafımdakiler çok güldü.Bir şeylere binbir emekle sahip olmuş kişiler biriktirmeyi bırakamıyor . İnan ben de öyleyim . :) Çok öperim

      Sil
    3. Bak şu gereksiz insanlar meselesi var , geçenlerde anneme bir arkadaşımdan şikayet ediyordum , " ayhh bu kadar bile konuşmamıza gerek yok , çıkar hayatından neden vaktini harcıyorsun " dedi. Aşırı mantıklı geldi.Ben de bir etrafımı yoklayayım neler dönüyor.

      Sil
    4. Dedim ya istifçiyim,ne eşya çıkarabiliyorum, ne insan. Yoksa ezik miyim :)))
      Babama şunu diyebildim: "Yani öleyim mi, onu mu diyorsun" Elcevap: "E herkes bir gün ölecek kızım". Anaa adam ne kadar rasyonalist. Vermem kitaplarımı, benden sonra tufan :)))

      Sil
    5. Ama şu var, ikinize de geçerli bu söz, Ankara'daki kitaplıktaki kitaplarım yaz boyu kullanımınıza amadedir :)Onları Antalya'ya taşımıyorum, Aylin de Ankaralı olacak nasılsa, halk kütüphanesi gibi kullanabilirsiniz.

      Sil
  2. Kitaplardan ben de vazgeçemiyorum. Diğer alanlarda tasarrufa gidilebilir.

    YanıtlaSil
  3. Kitaplardan da vazgeçebiliyorum. Çocuğum olmadığı için ben okuduğum kitapları kütüpjhanelere veya okullara bağışlıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Valla bu ülke bizi farkında olmadan minimalist yapıyor zaten :P

    YanıtlaSil