15 Kasım 2018 Perşembe

Kalispera :)

Ben yine geldim. Ay havalardan mı çalıştığım odada artık kimse kalmadı sessizlikten mi bilmiyorum sürekli buralara yazı ekleyesim var. Çalıştığım yerden , işten şikayet etmek gibi bir niyetim yok yanlış anlamayın , iş neticede o kadar derin anlamları yok ben de . Saat 17:30'da bitiyor ve gidiyorum. Ama oda arkadaşlarım nasıl desem fazla beyaz yaka ve ben bazen bazı konuşmalardan çok sıkılıyorum.

Genelde kulağımda kulaklık oluyor , ve TRT -3 fm dinliyorum , lise yıllarımın alışkanlığı. Liseyi Kars'ta okudum. Öyle internet , kablolu yayınlar falan da yoktu . Odamda küçük bir teybim vardı orada en temiz çeken kanaldı , ne dinlerdim yahu . Tabi kasetlere falan ulaşmakta çok kolay olmuyordu , yazın İstanbul'a gittiğimde 4-5 tane alırdım sene boyunca onu dinlerdim. ( Hatta Tigerlily albümünü nasıl dinlerdim ) . Hayatımda vazgeçmediğim , bıkmadığım tek şey TRT -3 Fm ve değişmeyen . Umarım hep kalır .

TRT-3 güzellemesinden sonra başka bir güzellemeye geçiyorum. Uzun zamandır hiç bir sosyal medya kullanmıyorum , bunu ayrı uzun uzun yazarım ama benim çok cool biri olduğumdan değil , tamamiyle iradesiz oluşumdan kaynaklı. Neyse. Eskiden Instagramlarda yemek tarifleri falan bakardım. Bu arada başka konuya atlamamak için özet geçiyorum hayattaki en büyük tutkularımdan biri yemek yapmak . Bir yemek için 5 saat uğraşabilirim , ve 5 dakikada yemek yapabilirim. Yeter ki beni mutfakta bırak . Kafamın en çok dağıldı kendime geldiğim yerlerden biri mutfak. Rahmetli amcamı kaybettiğim gün mutfağa girip koca bir tencere karidesli makarna yaptım ben 2 saat uğraşarak Çünkü başka türlü sakinleşemezdim.

İşte Instagram artık olmayınca , farklı yemek kanallarında ve 24 Kitchen'nın başında oturarak bir sürü şey öğreniyorum , geçenlerde aşağıdaki kanalı buldum internette fazla takipçisi yok , kimdir nedir bilmem. Türk fakat Hollanda'da yaşayan bir kızımız . Öyle dev prodüksiyon falan yapmadan Yunanistan mutfağını tanıtıyor. Yunan tarifleri Türkçe , Türk tarifleri Yunanca anlatıyor. Neden Yunanistan bir bilgim yok. Ama birebir orjinal tarifleri yapıyor. Bir kaç şeyi denedim. Özellikle Psites Elies ( Fırında Zeytin ) , Skordalia ve Domatokeftedes ( domates köftesi )  rakı ile şahane oldu. Bu ara Yunanistan'da tatilde sanırım ,vloglar falan da yapmaya başladı. Tariflerin hepsi de basit ve evde olan malzemeler. Aşağıya bırakıyorum linkini ,eğer severseniz Akdeniz lezzetlerini deneyin.

Kanala bakıp bakıp acıkıyorum , gideyim ceviz falan atayım ağzıma .

Sevgiler



2 yorum:

  1. Merhaba hoşgeldin 😊
    Mutfak deyince az sevenlerdenim. Daha çok yemek yeme kısmını seviyorum. Yemek yaparken de uğraştıran değil de pratik tariflerii daha çok seviyorum diyebilirim. Eğer uzuuuun süre mutfakta kalırsam resmen daralıyorum....
    Paylaştığınız videoyu izledim. Bende paylaşan kişiyi blogdan ilgi ile takip ediyorum 😊
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Instagram günlük hareketlerinizi takip edeceğiniz özellik getirdi, günlük harcayacağınız vakti belirleyebiliyorsunuz, aşmanıza izin vermiyor. Uygulamada günlük geçirdiğim vakti görünce kendimi frenliyorum ve sayılı müddet girmekteyim.

    YanıtlaSil