14 Şubat 2019 Perşembe

Domates - Biber - Patlıcan

Çocuklara Barış Manço dinletmenin hayal gücünü geliştireceğini savunur annem. Ben çok Barış Manço dinlemedim sanırım , zaten hayal gücü konusunda da ülkem beni ziyadesiyle besledi.

Bugün Barış Manço ile giriş yaptım ama iyi şeyler , iyi insanlar yok kafamda. Olabildiğine bok gibiyim.

Şu milletin 4 liraya domates almak için kuyruklara girdiği yerler hakkında konuşayım dedim. Ama zaten 4 Lira ve Domates kelimeleri yanyana olunca konuşacak bir şey kalmıyor. 4 Liraya domates pahalı arkadaşlar gerçekten pahalı sevinmenin anlamı yok . Yeni bir hayat , yeni bir ev kurmaya çalışıyorum , sürekli hesap yapıyorum ama sürekli. İstekleri ve beklentileri en minimalde olan biriyim ben , kaç ay taksit ödeyeceğimi hesaplıyorum Allah belanızı versin.

Sabah şu yazıyı yollamış sevgilim , benim sevgililer günümü böyle kutluyor sabah sabah sinirim iyice tepeme çıktı . Haberde bahsi geçen kadının ve onun gölgesinde olan tüm kadınların faillerinin bulunmaması , tüm bu faillere lanet eden adamların ,kadınları böyle sınıflandırıyor oluşu canımı aşırı derecede sıkıyor.

Kafam dağılsın diye kitap okumaya ve spor yapmaya çalıştım bu aralar. Kemal Varol'un - Aşıklar Bayramı ve Aslı Tohumcu'nun Abis  kitabını bitirdim.

Aşıklar Bayramı , Kemal Varol'un Ucunda Ölüm Var kitabında bahsedilen Heves Ali ve oğlunun hesaplaşma hikayesi . Baba - oğul , baba- evlat hesaplaşmaları biraz acıklı geliyor bana. Kendi babamla hesabım bitmemiş onu anladım. Ağır geldi hem de çok ağır geldi bana . O kadar iyi anladım ki yazarı , anlamamış olmayı dilerdim. Kitabı " ismindeki harf için..." diye imzalamıştı Kemal Varol , " Kitabı okuyunca anlarsın " demişti. Bunu da anlamamış olmayı dilerdim.

İşe gelip Queen falan açtım , gaza geleyim , düzelecek her şey , sakin ol diye kendimi kandırayım dedim. Şu Çorum'da kolonilerde kayıp olan köpek içimi parçaladı. Sabahtan beri bakıyorum bulamıyorlar çocuğu. Orada korkudan ağlayan hali gözümün önüne geldikçe gözlerim doluyor , başımdaki ağrı daha da artıyor.

Bizimkide geçen tabaktan bir kalıp rokfor peyniri aşırdı. Hepsini kaşla göz arası yuttu. Probiyotik falan verdik , o kadar küflü peynirden alerjisi çıkar diye , şimdilik bir şey yok. Annem sandalyeye oturmasını istiyor , yemek yerken rahat etsin diye , biraz başardı , sabah yolladı şu fotoğrafı.
Oradan çıkan o dil bütün derdimi unutturuyor , KURBAN OLURUM LAN. !!!!

Ay kusura bakmayın çemkirdim , içinizi kararttım geri gidiyorum.
Hepinizi öperim.

12 yorum:

  1. çok tatlı bir köpekmiş bizim de kedimiz vareve gider gitmez bizi kapıda karşılıyor hemen sevmeye başlıyoruz kızımla beraber o da gıgır gırlıyor mutluluktan işte o zaman birazcık aklımdan çıkarabiliyorum o kuyrukları ve diğer haber türünden haberleri..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar eğlenceli anlatmışsın. Hoşuma gitti :))

    YanıtlaSil
  3. Aşıklar Bayramı beni de delip geçti, çok etkilendim,
    çok sevdim ve okurken hep seni andım üzeri noktalı Aylin :)
    Domates, biber, patlıcan derken eski komşumuz, rahmetli Kilisli Kifo teyzenin deyimiyle "Halimiz ne olucu bilmooom".
    Kucakladım say...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim. Bir arkadaşım daha "Okurken hep aklıma sen geldin , bence o kız sensin" dedi.
      Ucunda Ölüm Var kadar olmasa da bana çok ağır geldi.
      Saydım valla , hem de ne iyi geldi.

      Sil
  4. Bilgi sahibi oldum
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Nasıl bir ülke gündemimiz var değil mi?
    Ruh halimizi anında tepetaklak yapıyor.
    Sorgulamamız gereken şeylere kabullenirsek hayat da bize bunları sunuyor galiba. Ne diyeyim. Kitlesel bir uyku halindeyiz ya da sulara ilaç falan katıyorlar öyle bişey işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya eskiden beri böyle ama , bu aralar bence herkes isyanlarda.
      Herkes durumun farkında , çünkü duble yollara bakıp , iç geçiremeyeceğimiz bir durumdayız.
      Önemli olan buna ne kadar tepki göstereceğimiz.

      Sil
  6. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil