13 Mart 2019 Çarşamba

13.03.2019

Geldim.

Yine üstümde bir rehavet bir rehavet sormayın gitsin. Ne yapacaksam ertelemeler , depresyonlar falan. Gelip yazayım belki iyi gelir dedim. 

Aile ziyaretleri , ev toplamaları , okunulan bir kaç kitap ve yaklaşık 30 küsur bölüm dizi .

İlk önce kitaplardan bahsedeyim, Nermin Yıldırım'ın - Misafir kitabını bitirdim baş köşeyi ona ayırdım. Çünkü beni yine şaşırtmadı , çok çok çok beğendim. Yerden yere attı beni kitap. Tüm külliyatını okumuştum Nermin Yıldırım'ın ve hiç bir kitabı birbirinden ayıramam. Akıl hastanesinde kendisini arayan bir kadının öyküsü. 

Bir de Hatice Meryem'in - Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun kitabı ile Aslı Tohumcu'nun Taş Uykusu kitaplarını bitirdim. 

Taş Uykusu roman olsa da , bana göre öykülerden oluşuyor , gayet gerçekçi karakterlerle oluşturulmuş öyküler vardı içinde . Yazdığı her karakteri tanıyor ve her gün otobüste görüyor gibiydim.

Sinek Kadar Kocam Olsun Başımda Bulunsun kitabı da ,  bazı yerlerinde güldüm , bazı yerlerinde ise gözlerim doldu. 


Bunlarında dışında da Outlander denilen dizinin içine düştüm. Öyle ki çıkamıyorum . Başladığımdan beri , aklım fikrim İskoçya'da . Diziye kaç zamandır başlamak isterdim , lakin hep ilk bölümde uyuyakalırdım , bu sefer ilk bölümü atladım. Sonra da işin içinden çıkamadım. Çok ama çok sevdim. Hatta bittikten sonra ne yapacağımı kara kara düşünmeye başladım . 

Yok ezan sesi , yok fahişelik , yok çiçekler ,indirimli kozmetikler , tektaşlar içinde bir kadınlar gününü yine atlattık. Yine bugün hakkında konuşan erkekler , ne yapmamız , nasıl davranmamız gerektiğine dair bir sürü akıl veren gereksiz insanlar. Sürekli ama sürekli örnek kadın modelleri ,         " Başarılı iş kadını değilseniz kutlayamazsınız " ," çocuklar evi dağıtabilir , aynı anda kocam kahvaltı isteyebilir ama ben suratımda sürekli gülümsemem eksik olmadığı için en çok ben hakediyorum kadınlar gününü " temalı reklamlar. Bir de ben henüz çok kutlama gerektirecek bir durumda olduğumuzu düşünmüyorum. Elbette 8 Mart'ta yan yana durup , birbirimizin elini tutmalıyız ama şu kutlama tavrından nefret ediyorum. Hadi yine bunlar iyi peki ya paragrafın başındaki ezan sesini kestiler lafı nedir Allah Aşkına ? Neyse yine sinirim tepeme çıktı. 

Siz ne yapıyorsunuz , iyi misiniz ? 

4 yorum:

  1. Nermin yıldırımın bir kitabını okudum sadece buna da elim gidiyor geliyor. böyle kutlama günlerini sevmiyorum kadına davranış her gün güzel olmalı.
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nermin Yıldırım'ın tüm kitapları muhteşemdir . Tavsiye ederim.
      Sevgiler

      Sil
  2. Nermin Yıldırım'ın 1 kitabını okudum ama çok sevmiştim. Yazı dili, betimlemeleri, hayal gücü tek kelimeyle enfes! Eminim bu kitabı da öyledir.

    Diziyi de çok merak ettim su arada :)

    * Ben da bu aralar sütlü kahve gibiyim. Ne süt ne kahve

    YanıtlaSil
  3. Nermin Yıldırım bana şu anda görüşmediğim bir arkadaşım tarafından önerildi ve benim hayatımdaki en güzel kıyağı bu oldu.

    Diziyi kesin izlemişsindir diye düşünmüştüm ben . Ama mutlaka izle .Ben şu anda ben izlerim artık diye kara kara düşünüyorum. GOT geliyor , The Handmaid's Tale geliyor , bir sürü sevdiğim dizi geliyor ama James Fraser yok , ne yapayım diye düşünmeye başladım.

    Bence sütlü kahve zaman zaman tüm kahvelerin ötesindedir.

    Çok öperim.

    YanıtlaSil